تبلیغات
سلام بر بقیة الله اعظم (عج) - سلاح جنگی امام زمان (عج)
 سلاح جنگی امام زمان (عج) ... عمومی ,
آیامى ‏گویند پس از انفجار اولین بمت اتمى در هیروشیما و ناكازاكى، انیشتین پیش بینى كرد كه جنگ جهانى سوم، جنگ اتمى خواهد بود و فاجعه انسانى و غیر انسانى آن به قدرى دهشتناك و هراس‏انگیز است كه نمى‏توان آن را تصور نمود. فقط مى ‏دانیم كه انسان‏ها از لحاظ امكانات زندگى به عصر «حجر» بر مى ‏گردند. با این پیش فرض و ذهنیت، جنگ با شمشیر توجیه ‏پذیر مى ‏گردد، لیكن نظام آفرینش و سیر زندگى انسان بر اصل «تكامل» تداوم دارد. تكامل و پیشرفت همه جانبه، قانونى فراگیر و جهان گستر است. علم و اندیشه بشر پیوسته در مسیر تكامل قرار گرفته و آثار آن نو به نو مى‏ گردد و در ساخت ابزارهاى مختلف رفاهى و دفاعى، صنعتى و علوم آزمایشگاهى و ابزارى كه كاربرد آن در زمین یا كیهان است، تجلى پیدا مى ‏كند. آیامى ‏گویند پس از انفجار اولین بمت اتمى در هیروشیما و ناكازاكى، انیشتین پیش بینى كرد كه جنگ جهانى سوم، جنگ اتمى خواهد بود و فاجعه انسانى و غیر انسانى آن به قدرى دهشتناك و هراس‏انگیز است كه نمى‏توان آن را تصور نمود. فقط مى ‏دانیم كه انسان‏ها از لحاظ امكانات زندگى به عصر «حجر» بر مى ‏گردند. با این پیش فرض و ذهنیت، جنگ با شمشیر توجیه ‏پذیر مى ‏گردد، لیكن نظام آفرینش و سیر زندگى انسان بر اصل «تكامل» تداوم دارد. تكامل و پیشرفت همه جانبه، قانونى فراگیر و جهان گستر است. علم و اندیشه بشر پیوسته در مسیر تكامل قرار گرفته و آثار آن نو به نو مى‏ گردد و در ساخت ابزارهاى مختلف رفاهى و دفاعى، صنعتى و علوم آزمایشگاهى و ابزارى كه كاربرد آن در زمین یا كیهان است، تجلى پیدا مى ‏كند.
سیر علوم به سوى كمال، همانند آب رودخانه است كه هر چه به جلو مى ‏رود، شیب آن بیشتر و سرعت آب افزون‏تر مى ‏گردد، ولى انسان از آغاز آفرینش تا عصر ظهور با همه تلاش و به كارگیرى هوش و نبوغ؛ علم و اندیشه خویش فقط قادر مى‏ گردد هفت و چهاردهم درصد علوم و واقعیات هستى را كشف كند؛ یعنى دو قسمت از 27 (1) قسمت آن را و بقیه آن در عصر ظهور و شناخته خواهد شد. پس با فرا رسیدن زمان تجلى خورشید حقیقت و سپرى شدن آن تیزتر مى ‏شود و با توزیع عادلانه امكانات و برقرارى عدالت اجتماعى علاوه بر پیشرفت‏ هاى پیشین، مجهولات باقى مانده بشر نیز معلوم مى‏ گردد.
به بیان دیگر: حركت فناوری مدرن نه تنها متوقف نمى‏ گردد، بلكه با سرعت تكامل مى‏یابد، تكاملى كه توأم با پیشگیرى از جنبه منفى زندگى ماشینى و خطرات ناشى از آن خواهد بود و به تعبیر دیگر ماشینزه هم تكامل مى‏ یابد و هم تصفیه مى ‏شود.(2)
پس چگونه مى‏توان واپس گرایى و ارتجاع علمى و ابزارى را باور نمود و معتقد شدكه انسان عصر ظهور آن چنان گذشته گرا مى ‏گردد كه همانند آبا و اجداد خویش با شمشیر مى ‏جنگد و دفاع مى‏ كند؟
سلاح امام زمان عج الله فی فرجه مادى است؟
آیا سلاح حضرت از قبیل احساس یك نوع ترس و وحشت فوق العاده در قلوب دشمنان است كه مانع هر گونه تصمیم‏ گیرى كفار در این زمینه مى‏شود، یا یك نوع تأثیر مرموز روانى و از كار انداختن دستگاه ‏هاى فكرى آن‏ها از راه دور كه قدرت استفاده از سلاح‏هاى مخرب را مختل مى ‏سازد؟
یا با اعجاز و كمك فرشتگان موانع را از سر راه برمى دارد و زمین را از لوث وجود مفسدان و مستكبران پاك مى‏ سازد؟ یا این سلاح همانند یك اشعه مجهول و مرموز است كه كاربردش ماوراى همه سلاح‏هاى كنونى است و مى ‏تواند همه را خنثى كند؟(3)
هر یك از سلاح‏هاى ذكر شده ابزارى است كه در زمان حضرت براى برداشتن موانع و شكستن استحكامات اهریمنى دشمن ممكن است به كار گرفته شود، لیكن اصل بر این است كه زندگى مردم از مسیر طبیعى و عادى خارج نگردد و از اعجاز و سلاح‏هاى غیر عادى تنها در مواقع ضرورت و جهت دلگرمى و آرامش روحى مؤمنان استفاده گردد.
لازم است دو نكته را بیان كنیم :
1 - استفاده از سلاح غیر مادى: امداد غیبى و حمایت الهى در پیروزى امام زمان عج الله فی فرجه نقش زیادى  دارد.
امام صادق علیه السلام در توضیح آیه «أتى امر اللَّه فلا تستعجلوه». (4) مى‏فرماید: «منظور از حادثه‏اى كه حتماً تحقق پیدا مى‏كند و براى تحقق آن عجله نكنید، امر ما اهل بیت علیه السلام و ظهور امام زمان عج الله فی فرجه و تشكیل حكومت جهانى و رجعت امامان علیه السلام است. وقتى حضرت ظهور كرد، خداوند او را به سه چیز تأیید خواهد نمود. 1 - فرشتگان، 2 - ایجاد رعب در دل دشمنان،  3 - به وسیله مؤمنان».
در برخى روایات عدد فرشتگان به تناسب موقعیت‏هاى مورد نیاز مختلف سه هزار، پنج هزار و چهل و شش هزار نفر ذكر شده است. (5)
این دسته روایات مى ‏رساند كه فرشتگان همانند جن تحت فرمان حضرت هستند و در موقعیت‏هاى مختلف از وجود آن‏ها بهره مى ‏برد.
2 - استفاده از سلاح مادى: اگر چه امدادهاى غیبى در پیروزى امام عج الله فی فرجه نقش به سزایى دارد، اما پیروزى به آسانى دست نمى ‏دهد، بلكه با رنج طاقت فرسا همراه است، چه این كه مؤمنان و بلكه انسان‏ها عموماً پیوسته مورد آزمایش قرار مى‏گیرند. فرورفتن در شداید و سختى‏ ها یكى از ابزار آزمایش است. امام صادق علیه السلام مى‏فرماید: «پیروزى به دست نمى‏آید مگر در غرقاب خون و عرق. (6) براى دوست شما مهدى آن وسیله  سركش ذخیره شده است».
راوى حدیث مى‏ گوید: پرسیدم منظور از وسیله سركشى چیست؟ امام علیه السلام فرمود: «ابرى است كه در آن غرش رعد و شدت صاعقه یا برق است. او بر این وسیله سوار مى ‏شود. آگاه باشید او به زودى بر ابرها سوار مى ‏گردد و به آسمان‏ هاى هفتگانه صعود مى ‏كند و همه جاى زمین یا زمین‏ هاى هفت گانه را در هم مى ‏نوردد».(7)
مسلماً منظور از ابر، ابر معمولى نیست، زیرا ابرهاى معمولی وسیله‏ اى نیستند كه بتوان با آن‏ها سفر فضایى كرد، چون در جو نزدیك زمین در حركتند و با زمین فاصله ناچیزى دارند و نمى‏توانند از آن بالاتر بروند، بلكه اشاره به وسیله فوق العاده سریعى السیرى است كه در آسمان به صورت توده‏اى فشرده از ابر به نظر مى ‏رسد. غرشى همانند رعد و قدرت و شدتى هم چون صاعقه و برق دارد .
از حدیث ذكر شده مى ‏توان دریافت موضوع عقب گرد صنعتى در كار نیست، بلكه به عكس سخن از پیشرفت خارق‏ العاده ‏اى است كه به موازات آن باید تكامل در همه زمینه ‏ها صورت گیرد.(8)
پس منظور از به كارگیرى شمشیر كنایه از جنگ است؛ یعنى جنگ و خون ریزى جزء برنامه رسمى مهدى موعود است. ایشان مأمور است دین اسلام را عالم‏ گیر كند، و جلوى بیدادگرى را بگیرد، اگر چه با جنگ و توسل به شمشیر باشد، بر خلاف سیره و رویه پدران بزرگوارش كه چنین مأموریت حادى نداشتند و به پند و اندرز اكتفا مى‏ كردند.(9)
بنابر این منظور از قیام مهدى عج الله فی فرجه به سیف اتكا به قدرت نظامى است، همان گونه كه «قلم» كنایه از علم و فرهنگ است. ضرب المثل‏ هاى زیادى در فرهنگ‏هاى مختلف در مورد شمشیر كه سمبل قدرت است، وارد شده است.(10)

سیر علوم به سوى كمال، همانند آب رودخانه است كه هر چه به جلو مى ‏رود، شیب آن بیشتر و سرعت آب افزون‏تر مى ‏گردد، ولى انسان از آغاز آفرینش تا عصر ظهور با همه تلاش و به كارگیرى هوش و نبوغ؛ علم و اندیشه خویش فقط قادر مى‏ گردد هفت و چهاردهم درصد علوم و واقعیات هستى را كشف كند؛ یعنى دو قسمت از 27 (1) قسمت آن را و بقیه آن در عصر ظهور و شناخته خواهد شد. پس با فرا رسیدن زمان تجلى خورشید حقیقت و سپرى شدن آن تیزتر مى ‏شود و با توزیع عادلانه امكانات و برقرارى عدالت اجتماعى علاوه بر پیشرفت‏ هاى پیشین، مجهولات باقى مانده بشر نیز معلوم مى‏ گردد.
به بیان دیگر: حركت فناوری مدرن نه تنها متوقف نمى‏ گردد، بلكه با سرعت تكامل مى‏یابد، تكاملى كه توأم با پیشگیرى از جنبه منفى زندگى ماشینى و خطرات ناشى از آن خواهد بود و به تعبیر دیگر ماشینزه هم تكامل مى‏ یابد و هم تصفیه مى ‏شود.(2)
پس چگونه مى‏توان واپس گرایى و ارتجاع علمى و ابزارى را باور نمود و معتقد شدكه انسان عصر ظهور آن چنان گذشته گرا مى ‏گردد كه همانند آبا و اجداد خویش با شمشیر مى ‏جنگد و دفاع مى‏ كند؟
سلاح امام زمان عج الله فی فرجه مادى است؟
آیا سلاح حضرت از قبیل احساس یك نوع ترس و وحشت فوق العاده در قلوب دشمنان است كه مانع هر گونه تصمیم‏ گیرى كفار در این زمینه مى‏شود، یا یك نوع تأثیر مرموز روانى و از كار انداختن دستگاه ‏هاى فكرى آن‏ها از راه دور كه قدرت استفاده از سلاح‏هاى مخرب را مختل مى ‏سازد؟
یا با اعجاز و كمك فرشتگان موانع را از سر راه برمى دارد و زمین را از لوث وجود مفسدان و مستكبران پاك مى‏ سازد؟ یا این سلاح همانند یك اشعه مجهول و مرموز است كه كاربردش ماوراى همه سلاح‏هاى كنونى است و مى ‏تواند همه را خنثى كند؟(3)
هر یك از سلاح‏هاى ذكر شده ابزارى است كه در زمان حضرت براى برداشتن موانع و شكستن استحكامات اهریمنى دشمن ممكن است به كار گرفته شود، لیكن اصل بر این است كه زندگى مردم از مسیر طبیعى و عادى خارج نگردد و از اعجاز و سلاح‏هاى غیر عادى تنها در مواقع ضرورت و جهت دلگرمى و آرامش روحى مؤمنان استفاده گردد.
لازم است دو نكته را بیان كنیم :
1 - استفاده از سلاح غیر مادى: امداد غیبى و حمایت الهى در پیروزى امام زمان عج الله فی فرجه نقش زیادى  دارد.
امام صادق علیه السلام در توضیح آیه «أتى امر اللَّه فلا تستعجلوه». (4) مى‏فرماید: «منظور از حادثه‏اى كه حتماً تحقق پیدا مى‏كند و براى تحقق آن عجله نكنید، امر ما اهل بیت علیه السلام و ظهور امام زمان عج الله فی فرجه و تشكیل حكومت جهانى و رجعت امامان علیه السلام است. وقتى حضرت ظهور كرد، خداوند او را به سه چیز تأیید خواهد نمود. 1 - فرشتگان، 2 - ایجاد رعب در دل دشمنان،  3 - به وسیله مؤمنان».
در برخى روایات عدد فرشتگان به تناسب موقعیت‏هاى مورد نیاز مختلف سه هزار، پنج هزار و چهل و شش هزار نفر ذكر شده است. (5)
این دسته روایات مى ‏رساند كه فرشتگان همانند جن تحت فرمان حضرت هستند و در موقعیت‏هاى مختلف از وجود آن‏ها بهره مى ‏برد.
2 - استفاده از سلاح مادى: اگر چه امدادهاى غیبى در پیروزى امام عج الله فی فرجه نقش به سزایى دارد، اما پیروزى به آسانى دست نمى ‏دهد، بلكه با رنج طاقت فرسا همراه است، چه این كه مؤمنان و بلكه انسان‏ها عموماً پیوسته مورد آزمایش قرار مى‏گیرند. فرورفتن در شداید و سختى‏ ها یكى از ابزار آزمایش است. امام صادق علیه السلام مى‏فرماید: «پیروزى به دست نمى‏آید مگر در غرقاب خون و عرق. (6) براى دوست شما مهدى آن وسیله  سركش ذخیره شده است».
راوى حدیث مى‏ گوید: پرسیدم منظور از وسیله سركشى چیست؟ امام علیه السلام فرمود: «ابرى است كه در آن غرش رعد و شدت صاعقه یا برق است. او بر این وسیله سوار مى ‏شود. آگاه باشید او به زودى بر ابرها سوار مى ‏گردد و به آسمان‏ هاى هفتگانه صعود مى ‏كند و همه جاى زمین یا زمین‏ هاى هفت گانه را در هم مى ‏نوردد».(7)
مسلماً منظور از ابر، ابر معمولى نیست، زیرا ابرهاى معمولی وسیله‏ اى نیستند كه بتوان با آن‏ها سفر فضایى كرد، چون در جو نزدیك زمین در حركتند و با زمین فاصله ناچیزى دارند و نمى‏توانند از آن بالاتر بروند، بلكه اشاره به وسیله فوق العاده سریعى السیرى است كه در آسمان به صورت توده‏اى فشرده از ابر به نظر مى ‏رسد. غرشى همانند رعد و قدرت و شدتى هم چون صاعقه و برق دارد .
از حدیث ذكر شده مى ‏توان دریافت موضوع عقب گرد صنعتى در كار نیست، بلكه به عكس سخن از پیشرفت خارق‏ العاده ‏اى است كه به موازات آن باید تكامل در همه زمینه ‏ها صورت گیرد.(8)
پس منظور از به كارگیرى شمشیر كنایه از جنگ است؛ یعنى جنگ و خون ریزى جزء برنامه رسمى مهدى موعود است. ایشان مأمور است دین اسلام را عالم‏ گیر كند، و جلوى بیدادگرى را بگیرد، اگر چه با جنگ و توسل به شمشیر باشد، بر خلاف سیره و رویه پدران بزرگوارش كه چنین مأموریت حادى نداشتند و به پند و اندرز اكتفا مى‏ كردند.(9)
بنابر این منظور از قیام مهدى عج الله فی فرجه به سیف اتكا به قدرت نظامى است، همان گونه كه «قلم» كنایه از علم و فرهنگ است. ضرب المثل‏ هاى زیادى در فرهنگ‏هاى مختلف در مورد شمشیر كه سمبل قدرت است، وارد شده است.(10)

نوشته شده توسط محمد در سه شنبه 15 بهمن 1387 و ساعت 06:00 ب.ظ
ویرایش شده در شنبه 7 شهریور 1388 ساعت 06:04 ب.ظ
 نوشته های پیشین
+ امانت و امانتداری در فرهنگ اسلام
+ نداهای غیرعادی آسمانی در هنگام ظهور
+ احوال مردم در آخر الزمان
+ فتنه و آشوب جهانی
+ کشتار و مرگ در جهان قبل از ظهور
+ نشانه های ظهور، کسوف و خسوف
+ نشانه های ظهور، نفاق مردم
+ نشانه های ظهور، شرابخواری
+ تبریک
+ نشانه های ظهور، سختی روزگار
+ نشانه های ظهور، رواج گناه
+ نشانه های ظهور، خیانت در امانت
+ نشانه های ظهور و فساد عملی
+ نشانه های ظهور فساد
+ نشانه های ظهور ریا و تزویر

صفحات :